Wczesne wspomaganie rozwoju
Drodzy Rodzice!
Jeżeli martwicie się, że rozwój Waszego dziecka przebiega nieprawidłowo, możecie skorzystać z bezpłatnej formy pomocy – Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w naszym Ośrodku.
WWR to zintegrowany system oddziaływań profilaktycznych, diagnostycznych, leczniczo-rehabilitacyjnych i terapeutyczno- edukacyjnych dedykowany małym dzieciom, wykazującym nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym oraz jego rodzinie.
WWR obejmuje dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu pójścia do szkoły. Dzieci przyjmowane są na zajęcia na podstawie opinii o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju wydanej przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
Rodzicu, jeżeli Twoje dziecko:
- jest wcześniakiem,
- urodziło się z powikłaniami, przez cesarskie cięcie lub przeszło niedotlenienie w okresie okołoporodowym,
- układa się w literę C, robi mostki, pręży się, mocno zaciska piąstki,
- preferuje układanie się na jednej stronie ciała, zauważalna jest asymetria (mniejsze oko, policzek, ucho),
- nadmiernie odgina główkę do tyłu,
- ma bardzo wysoko uniesione barki (nie jest widoczna szyja dziecka, ma częste odparzenia tej okolicy),
- często płacze bez powodu, ma problemy ze snem,
- nie lubi leżeć na brzuszku,
- stwarza wrażenie ”przelewającego się przez palce”, jest wiotkie,
- stwierdzono wzmożone lub obniżone napięcie mięśniowe,
- ma drżenie kończyn,
- jest nadmiernie spokojne, bez kontaktu i zainteresowania twarzą (po 8 tyg. życia),
- jego rozwój przebiega nieharmonijnie,
zgłoś się do naszego Ośrodka, zasięgnij konsultacji i pomóż swojemu dziecku!
Zajęcia organizowane w ramach wczesnego wspomagania rozwoju mają na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka.
Zajęcia w ramach WWR prowadzi wykwalifikowana i pełna empatii kadra pracowników. Nasz Ośrodek gwarantuje każdemu dziecku specjalistyczne wsparcie i wszechstronną terapię m.in. z zakresu fizjoterapii, terapii Integracji Sensorycznej, terapii metodą NDT-Bobath, Masażu Shantala, Kinesiology Taping, terapii logopedycznej, psychologicznej i pedagogicznej.